З 00 годин 00 хвилин 01 січня 2017 року розпочав роботу другий етап роботи системи подання та оприлюднення відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Декларація) для усіх суб’єктів декларування та усіх видів декларацій (щорічна, перед звільненням, після звільнення, претендента на посаду, а також повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

Відповідно до розділу VII Закону державні службовці подають декларації (повідомлення) шляхом заповнення відповідних форм на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – Національне агентство). Враховуючи це, з метою реалізації можливості подання декларацій державним службовцям, які не отримали електронні цифрові підписи, необхідно звернутися за отриманням таких підписів до відповідного територіального органу ДФС у Житомирській області.

Терміни подання декларацій:

1) щорічна – до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком;

2) декларація суб’єкта декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави – не пізніше дня такого припинення;

3) декларація суб’єкта декларування, який припинив діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування – до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність;

4) декларація претендента на посаду – до призначення або обрання особи на посаду.

У разі суттєвої зміни у майновому стані державного службовця, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (станом на 01.01.2017 року ця сума складає 80000 грн.), зазначені особи зобов’язані у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна надіслати повідомлення до Національного агентства шляхом подання електронного повідомлення до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Крім того, у разі відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунку в установі банку-нерезидента відповідний суб’єкт декларування зобов’язаний у десятиденний строк відправити до Національного агентства повідомлення про відкриття валютного рахунку у вигляді паперового документа засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення або через власний персональний електронний кабінет у вигляді сканованої копії чи фотозображення через мережу Інтернет з використанням програмних засобів реєстру.

Відповідальність за несвоєчасне подання Декларації або про неповідомлення/несвоєчасне повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, про відкриття валютного рахунку передбачена статтею 1726 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Звертаємо увагу, що на офіційному веб-сайті Національного агентства (nazk.gov.ua) в розділі «Декларування/Законодавство» розміщено Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю, затверджене рішенням Національного агентства від 11 серпня 2016 р. №3 (із змінами, внесеними рішенням Національного агентства від 06.09.2016 року №18, від 30.09.2016 року №57 та від 03.11.2016 №106) та Порядок інформування Національного агентства про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, затверджене рішенням Національного агентства 06 вересня 2016 року №20.

З питань отримання консультацій стосовно заповнення Декларацій/повідомлень про суттєві зміни у майновому стані державні службовці можуть звертатися до Сектору запобігання та виявлення корупції Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (каб. 307).